Nieuws

Uitbreiding Remedial Teaching

Uitbreiding Remedial Teaching

februari 2020

Met meer zelfvertrouwen werken aan leerachterstanden bij rekenen, (begrijpend) lezen of spelling? Dat kan! Er zijn weer diverse plekjes vrij gekomen bij Laura en Daphne, onder andere op woensdag- en donderdagmiddag. Aanmelden kan via Laura@orthopedagogiek-teylingen.nl. Lees meer.

Cliƫntenstop

februari 2020

Momenteel kunnen wij helaas geen nieuwe cliënten meer inschrijven.
Als gecontracteerde praktijk voor de Jeugdhulpverlening zijn wij gebonden aan een gelimiteerd budget van de gemeente Holland Rijnland en dienen wij zorg te dragen voor een evenwichtige spreiding van dit budget over het kalenderjaar. Om deze reden hanteren wij een tijdelijke cliëntenstop.
Opdrachten van scholen en particuliere aanmeldingen kunnen gewoon doorgang vinden. Lees meer.
Start Bibbers de Baas training

Start Bibbers de Baas training

februari 2020

Op woensdag 11 maart 2020 om 13.00 uur starten wij weer met de faalangsttraining Bibbers de Baas. Dit is een starterstraining voor kinderen met een leeftijd tussen de 10 en 12 jaar. De leeftijden zijn richtlijnen, u kunt altijd contact opnemen voor een persoonlijk advies. De training bestaat uit negen bijeenkomsten op de woensdagmiddag. Voor meer informatie kunt u de flyer hier bekijken. Aanmelden kan t/m 2 maart 2020. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.  Lees meer.
Start Kom op! training 2020

Start Kom op! training 2020

februari 2020

In april 2020 gaan wij weer van start met de sociale vaardigheidstraining Kom op! Lees meer.
Beter bij de les, training in executieve functies

Beter bij de les, training in executieve functies

september 2019

'Beter bij de les' is een neuropsychologische behandeling waarmee kinderen vanaf 8 jaar op de basisschool de executieve functies (de ‘regelfuncties’ van de hersenen) kunnen oefenen. Hierbij is er aandacht voor vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals concentratie, planning, werkgeheugen en doel- en taakgericht gedrag.   
Gedurende de sessies oefenen kinderen met een werkboek, opdrachten en luistermateriaal op speelse wijze in het toepassen van de specifieke vaardigheden. Zij trainen hun werkgeheugen en krijgen meer inzicht in hun leergedrag. De kinderen leren om naar het eigen functioneren te kijken, zodat ze zichzelf zo veel mogelijk zelfstandig kunnen bijsturen.   Lees meer.
< 1 2 3 >