december 2024
In het afgelopen jaar hebben wij in onze samenwerking met basisscholen een forse kwaliteitsslag gemaakt. Nog niet zo lang geleden werden er door scholen vooral intelligentieonderzoeken ingezet om vragen rondom zorgleerlingen te beantwoorden. Nu zien we een diversiteit aan aanvragen; onderzoek naar ontwikkelingsstoornissen zoals AD(H)D, autisme of angst, schoolobservaties, onderzoek naar executieve functies en diverse middelen om het cognitieve profiel in beeld te brengen, waaronder de SON, de WPPSI en de KIQt+ (voor meerbegaafden). Om na een intake tijd te hebben om de juiste onderzoeksmiddelen te kiezen en voor te leggen aan de school of ouders en school aan te raden een ándere weg in te slaan, wordt het onderzoek zelf niet langer meer aansluitend aan het intakegesprek gepland. Op deze manier is er tevens voor (beide) ouders en school bedenktijd om de overeenkomst te ondertekenen. Zo hopen wij meer recht te doen aan de keuze mogelijkheden die er zijn.
Lees meer.